newsland26

newsland26

????? ?????? ?? ?? ????? ?????? ???? ????? ?????

  1. وعده های غذای اصلی خود را غنی تر کنید.

برای سالم بودن نیاز نیست که هرروز یک کاسه بزرگ پر از کلم بروکلی میل کنید. بهتر است سعی کنید که مواد عذایی مفید و مغذی را در غذاهای محبوب اعضای خانواده بگنجانید. به عنوان مثال می توانید از اسفناج، کدوسبز، کرفس و هویج در انواع اسنک ها، تاس کباب و خوراک ها استفاده کنید. این مواد مغذی همچنین در انواع املت، لازانیا و پاستا نیز بسیار خوش طعم و جالب خواهند شد. یکی دیگر از مزایای افزودن این سبزیجات به غذاها این است که با این کار مقدار مواد چرب و پرکالری از قبیل گوشت و پنیر را از غذا کم می کنید.

 

  1. کودکان را با گیاهان آشتی دهید.

آیا افراد خانواده شما نیز همیشه نسبت به امتحان کردن سبزیجات طبخ شده به شکل های جدید بی میل هستند؟ شما می توانید به تدریج آن ها را به برنامه غذایی معمول خود بیافزایید. رفته رفته می توانید لیستی از همه میوه ها و سبزیجاتی که مورد پسند افراد خانواده قرار گرفته اند تهیه نمایید؛ تا زمانی که این لیست در نظرتان کوتاه بود، هر هفته یک مورد جدید را به غذاها اضافه کرده و بازتاب آن را مورد بررسی قرار دهید. می توانید انواع سبزیجات را به شکل های بخارپز، کبابی و یا تفت داده شده به غذاهای خود بیافزایید.

  1. از اعضای خانواده در آشپزی کمک بگیرید.

حتما از فرزندان خود بخواهید که در آشپزی به شما کمک کنند، چرا که آن ها بسیار راغب به خوردن چیزهایی هستند که خود نیز در تهیه آن ها نقش داشته باشند. به عنوان مثال می توانید انواع مختلفی از سبزیجات را قطعه قطعه کرده و از فرزندانتان بخواهید که با آن ها به انتخاب خود برای خودشان پیتزای سبزیجات درست کنند. فراموش نکنید که در این پیتزاها از مواد پرچربی مانند پپرونی و انواع سوسیس استفاده نکنید.

 

  1. چاشنی ها را افزایش دهید.

اگر تصمیم به استفاده از غذاهای سالم را دارید، نیازی نیست که چاشنی های غذا را کم کنید، بلکه بهتر است که آن ها را بیشتر هم بکنید. به عنوان مثال، سیب در سالاد مرغ یک طعم شیرینی و تردی ملموس ایجاد می نماید. آیا فرزندان شما مشتاق بستنی به عنوان دسر بعد از غذا می باشند؟ از این پس مقدار این بستنی را نصف و کرده و در عوض تکه های میوه در کنار آن قرار دهید.

 

  1. والدین، خود نیز باید به شعارهای خود عمل کنند.

بدیهی است که اگر انتظار دارید فرلزندانتان تغذیه سالم داشته باشند، می بایست خودتان نیز از غذاهای سالم استفاده کنید. کودکان بیشترین یادگیری را از طریق نگریستن به رفتار والدین خود دارند. انتظار نداشته باشید که زمانی که شما برای خود دوبل برگر با پنیر و سیب زمینی سرخ کرده سفارش می دهید، فرزندتان تمایلی به خوردن سالاد داشته باشند.



02/06/2021
0 Poster un commentaire

Inscrivez-vous au blog

Soyez prévenu par email des prochaines mises à jour